Chakravyuh (The Maze) Playing Cards

  • Katalogové číslo: MM73775
Hrací karty Chakravyuh (Bludiště)

Vlastnosti zasouvacího pouzdra:
  • Premiový černý karton s vysokou gramáží a měkkou povrchovou úpravou zasouvacího pouzdra
  • Červeně zlatá, matně stříbrná a černá fólie
  • Embosované vzory
  • Vyrobeno společností Legends Playing Cards Co.
Vlastnosti hracích karet:
  • Premiový plátěný karton Legends s klasickou povrchovou úpravou
  • Speciální design na bázi puzzle
  • Karty potištěné metalickým inkoustem.
Ve velkém staroindickém eposu Mahábhárata proti sobě v bitvě u Kurukšetry bojují dva královské rody, Pandavové a Kauravové, o trůn v Hastinapuře.

Pandavové v čele s pěti spravedlivými bratry jsou ohromní bojovníci a s božským pánem Krišnou po boku jsou připraveni válku vyhrát. Avšak Kauravové jsou rovněž mistrovští vojáci a v bitvě se ukazují jako velká výzva.

Třináctého dne velkého boje nasadili Kauravové na obranu svých boků neproniknutelnou formaci Čakravjúh.

Čakravjúh, plynulá labyrintová strategie, skládající se ze sedmi soustředných spirálovitých vrstev vojáků, jejichž cílem bylo zcela uvěznit svou oběť, byla nasazena k rozdrcení Pandavů. Pouze hrstka bojovníků z pandavské strany věděla, jak Čakravjúhem proniknout, jmenovitě Abhimanju, Ardžuna, Krišna a Pradjumna. V den bitvy byl však přítomen pouze Abhimanyu, který vedl útok s cílem proniknout touto formací.

Abhimanyu, Arjunův syn, získal vědomosti o tom, jak proniknout do formace, ještě v matčině lůně, když jeho strýc z matčiny strany, pán Krishna, vyprávěl strategii své těhotné sestře Subhadře. Subhadra však téma nepovažovala za zajímavé a v polovině usnula, čímž popis strategie přerušila. Tento malý okamžik v jeho dětství měl navždy změnit Abhimanyuův osud na bitevním poli, protože měl čelit vojskům Kauravů.

Snažil se bránit Pandavům, tvrdě bojoval, dosáhl šestého stupně formace a byl současně napaden mocnými veliteli Kauravů, což bylo proti pravidlům spravedlivého boje. Zde se mu měla vrátit malá chvilka z dětství, protože věděl jen, jak do labyrintu hradeb vstoupit, nikoliv jak z něj uniknout. Tváří v tvář bezvýchodné bitvě Kauravové Abhimanjua pomalu vyčerpávali neustálým přívalem útoků a nakonec velkého válečníka zabili.

Čakravjuh je vojenská strategická formace popsaná v indickém eposu Mahábhárata, kterou Kauravové nasadili, aby hrdiny příběhu, Pandavy, chytili do pasti.

Krátký příběh Čakravjúhu v eposu je v segmentech obsažen napříč stránkou kampaně, přečtěte si je, abyste lépe pochopili historii, která inspirovala tento balíček.

Trojitá fóliovaná krabička tuck boxu je inspirována symbolikou Mahábháraty, stejně jako rozsáhlým kánonem velkých indických mýtů a filozofie.

Samotné hrací karty jsou tematicky zaměřeny na koncept bludiště, přičemž každá karta s číslem tvoří individuální a jedinečnou hádanku, kterou se můžete bavit celé hodiny.

Tuck box
Design tuck boxu je inspirován symbolikou Mahábháraty, stejně jako rozsáhlým kánonem velkých indických mýtů a filosofie.
Ústřední předmět tuck boxu, Čakravjuh, je potažen matnou stříbrnou fólií. Sedm jednotlivě vyražených vrstev vytváří na prstech při ohmatávání detailů balíčku vzor podobný vlnám.
Vnější schránka, rovněž labyrint, symbolizuje větší válku, která existuje za spirálovitými stěnami Čakravjúhu. Existuje však úniková cesta, kterou vás nasměruje velká šipka, kompas na cestě k vysvobození.
Na krabičce je také běžící černý fóliovaný vzor bludiště, který umocňuje vzhled a detaily balíčku. Díky němu je design souvislý, ačkoli šest stran je jedinečných.

Zadní strana
Zadní strana vychází z popisu vesmíru podle starých indických písem.
Design tvoří tři části. Spodní pyramida, která zahrnuje duchovní oko
Střední část na vrcholu pyramidy se 3 symboly tvořícími hinduistickou trojici, a nakonec paprsky táhnoucí se do stran.
Tři symboly, které jsou ústředním prvkem zadního designu, jsou hinduistickou trojicí Pána Brahmy, stvořitele, symbolizovaného lotosem, 3 vodorovné linie označující Pána Šivu, ničitele, a 3 svislé linie symbolizující Pána Višnua, zachovatele, který udržuje dynamiku mezi stvořením a zničením vesmíru.
Jsou ústředním prvkem designu, protože z nich vzešla a je udržována veškerá dynamika vesmíru.
Dolní polovina drží pyramidu, která symbolizuje iluzorní svět Máji, s duchovním okem uprostřed. Říká se, že díky meditaci můžete nahlédnout za tento svět a transcendovat jej do rovin mimo něj, především do astrální a kauzální.
Po úniku z dvojího světa, hmotného a astrálního, následuje kauzální svět, který je naznačen velkým kruhovým bludištěm obklopujícím 3 trojice uprostřed.
Když překročíte kauzální svět, dosáhnete říše osvobození a nejste již svázáni s utrpením, což je naznačeno paprsky na okraji designu.
Vrchní design vychází z jiného designu bludiště v šestiúhelníkovém vzoru, což mu dodává jedinečnější vzhled. Celý design je opatřen fólií a reliéfem, což mu dodává zajímavější trojrozměrné ztvárnění.
Na levé straně balíčku je řádek ze třetí kapitoly staroindického textu Svátašvatara upanišad, říká se v něm: "na anya pantha vidyate" neboli "Moudrý nemá jinou cestu". Což znamená, že Pro vtělenou bytost neexistuje žádný jiný způsob, jak dosáhnout nejvyššího míru, kromě tohoto. To také odpovídá tématu balíčku, bludišti, které má jen jednu cestu ven.
Na pravé straně je zlatou fólií vyraženo naše jméno, které symetrizuje design s levou stranou.

Karty
Karty Čakravjúh nejsou standardním balíčkem karet, každá karta s číslem má ve svém středu jedinečnou skládačku bludiště.
Každá karta je potištěna černým a červenozlatým metalickým inkoustem, takže vám dodá mimořádný prémiový lesk, kterého nelze dosáhnout použitím standardních inkoustů.
Karty jsou také povrchově upraveny klasickou povrchovou úpravou Legends Playing Cards Co. což jim dává nesmírnou hratelnost s dlouhou životností tohoto vzácného balíčku.
Zadní stranu karet tvoří design 4 geometrických tvarů, které tvoří 36 bludišť čtyř barev.
Čtvercový tvar pro kříže, šestiúhelník pro piky, kruh pro srdce a trojúhelník pro kára.
Trojúhelník má také tvar střelky kompasu, když vyndáváte balíček z pouzdra.
Karty se vějířovitě rozprostírají do krásného zlatého balíčku, jehož detaily tvoří dřevorytový vzor, který rozbíjí plochý zlatý potisk s kontrastními detaily.

Čtyři barvy:
Barva holí historicky představovala rolníky a úspěchy díky tvrdé práci, proto je bludiště tvořeno jednoduchým tvarem, čtvercem.
Každá karta s číslem má své číslo tvořící vzor designu, takže můžete snadno identifikovat nominální hodnotu v každé barvě.
Piky představovaly třídu válečníků a šlechty; třídu, která se zabývala řízením a udržováním světového řádu, a proto tvoří šestihranný tvar pikové barvy, protože je to nejsložitější tvar, který má více stran k pokrytí.
Karty byly pro třídu obchodníků, kteří byli jednosměrní a zaměřovali se na vytváření bohatství, proto trojúhelník nejlépe vystihuje jejich motivaci a tvoří ústřední skládačku barvy.
Nakonec Srdce neboli barva, která představovala duchovenstvo - zasvěcující svůj život z centrálního bodu směrem k většímu odhalení, zaměření, které muselo pokrýt všechny úhly.

Karty s obličeji:
Každá karta s obličeji je navržena odděleně od karet s čísly, přičemž třetí bílá barva v negativním prostoru vytváří detail. To také přináší kontrast v lesku mezi metalickým inkoustem a nemetalickými plochami, což vede k tomu, že vaše oči ještě více registrují jeho bohatost.
Dvě standardní barvy standardního balíčku karet byly změněny na červenometalický inkoust a černou, což přináší kontrast, který byl předpokládán v původních sadách.
Každá lícní karta má přidané detaily ve vlasech, meči, šatech, což je analogické s hlavní teorií designu balíčku hracích karet Chakravyuh.
Oko každé lícní karty je namalováno černě, aby získalo hloubku, s výjimkou Srdcového krále, krále sebevrahů, jehož oči byly záměrně ponechány bílé, symbolizující smrt. Malé velikonoční vajíčko v balíčku.

Asa:
Asa jsou korunovačními klenoty balíčku, přičemž každá karta vytváří iluzivní 3D design z pouhých 2 barev.
Čtyři esa jsou ve svých střídavých odstínech černá-bronzová nebo bronzová-černá a hloubka, kterou vytvářejí, vychází z výraznosti hlavního odstínu.
Asa jsou jedinými kartami, které mají své pecky navrženy minimalisticky tak, aby poskytly designu maximální prostor pro zlom.
Bludišťátka uvnitř každého esa mají také řešení, ale mnohem těžší na nalezení, a vzhledem ke konstrukci karet nejsou souvislá, takže pro vás představují větší výzvu, pokud je chcete najít.

Žolíci:
Dva žolíci balíčku jsou jedineční, jsou to dvoje zdobené dveře označující začátek a konec vaší cesty bludištěm, kterým je Chakravyuh.
Jedny dveře s náladou táhnoucí se k temnějším odstínům říkají "Klepněte dvakrát, abyste vstoupili", což je začátek vaší nebezpečné a dlouhé cesty. Druhé dveře jsou světlé, přívětivé, jsou závěrečnou branou k úniku; proto říkají: "Klepejte dvakrát, abyste vyšli.". U obou dveří vás však někdo nebo nějaká entita musí pustit dovnitř nebo ven, což je v souladu s indickou filozofií o milosti vyšší síly, která řídí vesmír.

Tuto položku nemáme standardně skladem. Jedná se o dovoz z USA s obvyklou dobou dodání cca 2 týdny. Předmětem nákupu je návod v angličtině ve formě popisu nebo výukového videa + pomůcky, pokud jsou součástí balení (viz. popis). Český návod není dodáván. Knihy a videa jsou v anglickém jazyce. K hracím kartám se standardně návod nedodává.
  • 775 Kč
  • (Vaše cena bez DPH: 640 Kč)
  • 640 Kč
ks
    Skladem u dodavatele: 58 ks